Politica de confidențialitate

Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal

La Avocatify, confidențialitatea face parte din afacerea noastră. 

Scopul acestei Note de informare este să îți explicăm ce date prelucrăm, de ce le prelucrăm și ce facem cu ele. Luăm în serios confidențialitatea și nu vindem niciodată liste sau adrese de e-mail. Fiind pe deplin conștienți de faptul că informațiile tale personale îți aparțin, facem tot posibilul să le stocăm în siguranță și să le prelucrăm cu atenție.

Prezentul document se aplică următoarelor activități în care se prelucrează date cu caracter personal: vizitarea site-ului www.avocatify.ro, primirea comunicărilor, incluzând e-mailuri, telefoane, SMS-uri sau mesaje Whatsapp; inițierea și desfășurarea raporturilor contractuale pentru prestarea de către noi de servicii juridice.

Această Notă de informare nu acoperă aplicațiile și site-urile altor terți la care poți ajunge prin accesarea link-urilor de pe site-ul nostru. Acest lucru excedează controlului nostru. Când dai click pe acele linkuri, terțe părți pot colecta sau transmite datele care te privesc. Nu controlăm site-urile acestor terțe părți și nici nu suntem responsabili pentru politicile lor de prelucrare, confidențialitate și securitate. Când părăsești site-ul nostru, te încurajăm să examinezi Politica de confidențialitate de pe orice site și/sau aplicație înainte de a furniza date personale.

Cine suntem? 

Potrivit legislației suntem operator de date cu caracter personal. Pentru ca datele tale să fie prelucrate în siguranță, am depus toate eforturile să implementăm măsuri rezonabile pentru a proteja informațiile tale personale. Mai jos găsești și datele noastre de identificare: Cabinet de avocat “Raluca-Maria Vasiliu” și Cabinet de avocat “Alin-Ionuț Badea”, cu sediul în Str. Nerva Traian, Nr. 27-33, Sc. B, Et. 1, Biroul nr. 6, Sector 3, București, adrese de contact: raluca.vasiliu@avocatify.ro și alin.badea@avocatify.ro.

Cine ești tu? 

Potrivit legislației, tu, persoana fizică beneficiară a serviciilor noastre sau persoana aflată într-o relație de orice fel cu noi, ești o „persoană vizată”, adică o persoană fizică identificată sau identificabilă. Pentru a fi complet transparenți în privința prelucrării de date și pentru a-ți permite să îți exerciți cu ușurință, în orice moment, drepturile, am implementat măsuri pentru a facilita comunicarea dintre noi, operatorul de date și tine, persoana vizată. 

Atunci când trimiți o cerere privind drepturile individuale, ești de acord ca noi să folosim informațiile tale pentru a răspunde cererii tale. În majoritatea cazurilor, vom comunica cu tine prin e-mail. 

Ce sunt datele cu caracter personal, cum le colectăm, în ce scop și care sunt temeiurile de prelucrare

Datele personale sunt date care te identifică, se referă la tine, te descriu sau pot fi asociate cu tine, inclusiv date care ar putea fi utilizate pentru a te identifica, localiza, urmări sau contacta.

Categoriile și tipurile specifice de informații personale pe care le obținem despre tine depind de modul în care interacționezi cu noi și cu serviciile noastre. În funcție de această interacțiune, poți face parte din una dintre următoarele categorii de persoane vizate:

Dacă ești client sau potențial client

Putem colecta date pentru:

  • Prezentarea unei oferte de servicii. Colectăm datele pe baza interacțiunii directe dintre noi, în special în etapa precontractuală, când ne furnizezi date pentru o analiză preliminară a cazului tău, în scopul de a accesa serviciile noastre juridice și de a-ți face o ofertă de preț și servicii, potrivit cerințelor tale. În acest caz, temeiul juridic de prelucrare este consimțământul tău.
  • Executarea contractului de asistență juridică. Prelucrăm datele tale personale pentru încheierea și executarea unui contract. În acest caz, temeiul juridic de prelucrare este contractul dintre noi.
  • Feedback. Prelucrăm datele tale personale pentru a ne asigura că ai avut o experiență plăcută în legătură cu serviciile oferite de Avocatify. Temeiul juridic este  interesul nostru legitim de a îmbunătăți constant serviciile pe care le oferim și de a oferi servicii cât mai potrivite și conforme cu standardele noastre.
  • Alte comunicări. Prin e-mail, poștă, telefon sau SMS. Aceste comunicări vor fi făcute pentru un motiv specific precum: pentru a te informa cu privire la ofertele noastre, pentru a răspunde cererilor tale, pentru a te informa despre modalitatea în care au fost soluționate plângerile și/sau incidentele învederate de tine. Temeiul juridic de prelucrare este interesul nostru legitim de a oferi servicii la cele mai înalte standarde prin soluționarea eventualelor cereri/plângeri și pentru a te asigura de întreaga noastră disponibilitate.

Dacă ești utilizator al website-ului nostru

Există informații furnizate nouă ori de câte ori vizitezi site-ul nostru web sau te angajezi în alte activități online. În majoritatea cazurilor, aceste informații sunt colectate pe baza intereselor noastre legitime de a ne asigura că site-ul nostru web sau alte activități online funcționează corect sau pentru monitorizarea traficului în vederea identificării erorilor și/sau orice altă disfuncționalitate a site-ului.

Atunci când vizitezi site-ul nostru web, browserul tău va contacta serverul nostru web pentru a accesa site-urile pe care dorești să le vizitezi. În acest context, datele personale, cum ar fi adresa ta IP, sunt transferate de browserul tău (adică prin cereri HTTP/S) către noi. Aceste date de conexiune sunt procesate de serverul nostru web pentru a permite accesul și afișarea site-ului nostru web.

Serverul nostru web salvează automat o înregistrare a paginilor pe care le-ai vizitat (așa-numitele “_logfiles_” sau “_înregistrări de sesiune_”). Folosim aceste fișiere jurnal pentru a asigura securitatea site-ului nostru web, în special pentru a preveni interferențele neautorizate cu acesta și pentru a ne permite să ne exercităm drepturile și obligațiile legale în ceea ce privește aceste interferențe neautorizate.

În alte situații, ne putem baza pe consimțământul tău, iar în acest caz ai posibilitatea de a refuza consimțământul sau de a te răzgândi. 

Totodată, mai putem prelucra datele în următoarele scopuri: 

  • Pentru a oferi consiliere juridică și a răspunde la întrebări.
  • Pentru a face site-ul mai intuitiv și ușor de utilizat. Este necesar pentru interesele noastre legitime să monitorizăm modul în care sunt utilizate site-urile noastre pentru a ne ajuta să îmbunătățim aspectul și informațiile disponibile pe site-urile noastre și pentru a oferi un serviciu mai bun utilizatorilor site-urilor noastre. 
  • Pentru a proteja securitatea și funcționarea eficientă a site-ului și a sistemelor informatice. Este necesar pentru interesele noastre legitime să monitorizăm modul în care este utilizat site-ul nostru pentru a detecta și preveni frauda, alte infracțiuni și utilizarea abuzivă a site-urilor noastre. Acest lucru ne ajută să ne asigurăm că îl poți utiliza în siguranță.
  • Pentru a extinde și a menține lista noastră de contacte, a înțelege mai bine modul în care oamenii folosesc serviciile noastre și a îmbunătăți relațiile noastre cu clienții și cu alte părți terțe. Este necesar pentru interesele noastre legitime să păstrăm informațiile tale exacte și actualizate cu scopul de a îmbunătăți experiența generală a clienților și relația noastră cu tine.
  • Pentru a te contacta. Pentru a te contacta prin e-mail, apeluri telefonice, SMS sau alte forme echivalente de comunicare electronică, cum ar fi notificările push ale unei aplicații mobile, cu privire la actualizări sau comunicări informative legate de funcționalitățile, serviciile contractate, inclusiv actualizările de securitate, atunci când este necesar sau rezonabil pentru implementarea acestora.
  • În scop de marketing sau alte scopuri solicitate sau acceptate expres, însă doar în situația în care avem consimțământul tău prealabil.
  • Pentru a oferi și îmbunătăți serviciile pe care le oferim.
  • Pentru a diagnostica sau a remedia probleme tehnice.
  • Pentru a ne apăra împotriva atacurilor cibernetice.
  • Pentru a ne conforma legislației.
  • Pentru constatarea sau revendicarea unui drept în instanță.
  • Pentru întocmirea documentelor legale în scop justificativ financiar – contabil și împotriva spălării banilor.

Ce date personale prelucrăm

Prelucrăm informațiile pe care le furnizezi, cum ar fi: nume și prenume, adresa de e-mail, compania în care lucrezi, numărul de telefon, funcția, CNP, serie și număr de buletin/CI, date fiscale și datele privind bunuri imobile, originea etnică, date financiare, calificări profesionale, istoric profesional (datele de angajare, date despre foști sau actuali angajatori, perioade de șomaj etc.), vechimea în muncă, funcția, posturile ocupate, date privind cazierul fiscal, condamnări penale, cercetări judecătorești, dosare aflate pe rolul instanțelor, date privind infracțiunile și contravențiile săvârșite, adresa de IP (internet protocol), tipul de browser și versiunea, setările privind locație și fusul orar, plug-inurile de browser și versiunile acestora, sistemul de operare, platforma de operare și alte tehnologii de pe dispozitivele pe care le folosești pentru a accesa acest site, membrii de familie, persoanele aflate în întreținere, situația familială (căsătorie, divorț, partaj, adopții), pașapoarte sau alte documente de identificare, date de naștere, date privind beneficiarii reali și date de due diligence, date personale primite de la clienți cu privire la angajați, clienți sau alte persoane cunoscute clienților, detalii despre facturare și istoricul plăților și feedback-ul clienților, date personale conținute în documente, corespondență sau alte materiale furnizate de sau referitoare la tranzacții, proceduri sau alte chestiuni juridice cu privire la care ne sfătuim clienții, în circumstanțe limitate, atunci când ne-ai furnizat astfel de informații, deoarece este necesar pentru un serviciu specific pe care ți-l furnizăm: convingeri religioase sau de altă natură, origine rasială sau etnică, orientare sexuală, date de sănătate și detalii despre apartenența la sindicate.

Prelucrăm datele pentru a răspunde cererii tale de informații sau resurse sau pentru a colecta informații în scopul de a te contacta pentru un potențial interes de afaceri. 

Datele de Utilizare pot include informații cum ar fi adresa de protocol Internet a Dispozitivului tău (de exemplu, adresa IP), tipul de browser, versiunea browserului, paginile Serviciului nostru pe care le vizitezi, ora și data vizitei tale, timpul petrecut pe acele pagini, identificatorii unici ai dispozitivelor și alte date de diagnosticare și sunt colectate automat atunci când folosești site-ul nostru.

Când accesezi Serviciul prin intermediul unui dispozitiv mobil, este posibil să colectăm automat anumite informații, inclusiv, dar fără a se limita la, tipul de dispozitiv mobil pe care îl utilizezi, ID-ul unic al dispozitivului mobil, adresa IP a dispozitivului mobil, sistemul de operare mobil, tipul de browser internet mobil pe care îl utilizezi, identificatorii unici ai dispozitivului și alte date de diagnosticare.

Care sunt drepturile tale? 

Drepturile tale conform Regulamentului GDPR sunt următoarele: 

  • Dreptul de retragere a consimțământului – art. 7 GDPR; 
  • Dreptul de a fi informat cu privire la prelucrarea datelor tale – art. 13 și 14 GDPR; 
  • Dreptul de acces asupra datelor – art. 15 GDPR; 
  • Dreptul de a rectifica datele inexacte sau incomplete – art. 16 GDPR; 
  • Dreptul de ștergere („dreptul de a fi uitat”) – art. 17 GDPR; 
  • Dreptul la restricționarea prelucrării – art. 18 GDPR; 
  • Dreptul la portabilitatea datelor – art. 20 GDPR; 
  • Dreptul de a te opune prelucrării datelor – art. 21 GDPR; 
  • Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri – art. 22 GDPR; 
  • Dreptul de a te adresa justiției; 
  • Dreptul de a depune o plângere în fața unei Autorități de Supraveghere (B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, România. +40.318.059.211 / +40.318.059.212, anspdcp@dataprotection.ro). 

Drepturile enumerate mai sus nu sunt absolute. Există excepții, de aceea fiecare cerere primită va fi analizată astfel încât să decidem dacă este întemeiată sau nu. În măsura în care cererea este întemeiată, îți vom facilita exercitarea drepturilor. Dacă cererea este neîntemeiată, o vom respinge, însă te vom informa asupra motivelor refuzului. Ai dreptul de a depune o plângere la Autoritatea de Supraveghere și de a te adresa justiției.  

Destinatari

Avem acces la fișierele jurnal și le vom transmite altor destinatari externi, inclusiv autorităților relevante, dacă este necesar pentru a ne exercita drepturile legale cu privire la orice interferență neautorizată cu site-ul nostru web.

Site-ul nostru web este găzduit în numele nostru de către furnizorul de servicii de găzduire Starflix S.R.L. (Getspace).

Perioada de păstrare

Fișierele jurnal sunt șterse în mod normal după 90 de zile. Acestea pot fi stocate pentru o perioadă mai lungă, dacă este necesar pentru scopurile menționate mai sus, inclusiv pentru exercitarea drepturilor noastre legale.

Păstrăm datele cu caracter personal doar atât timp cât există un motiv legitim sau un alt temei legal pentru a face acest lucru și vom menține aceste temeiuri legale sub revizuire. Dacă nu mai există un temei legal pentru ca datele să fie păstrate, vom șterge datele cu caracter personal în mod securizat sau, în unele cazuri, le vom anonimiza.

Vom păstra informațiile furnizate atâta timp cât este necesar. Perioada de păstrare este fie dictată de lege, fie de intereselor noastre legitime. În cazul în care temeiul legal folosit pentru prelucrarea datelor personale a fost consimțământul tău și nu există un alt temei pentru prelucrare, vom înceta prelucrarea atunci când îți retragi consimțământul acordat. Odată ce informațiile tale nu mai sunt necesare, acestea vor fi distruse în siguranță și confidențial. 

Dacă informațiile personale sunt imprimate pe suport de hârtie, acestea vor fi distruse într-un mod sigur, prin shredder, iar dacă acestea sunt salvate pe suporturi electronice, vor fi șterse prin mijloace tehnice pentru a asigura faptul că informațiile nu mai pot fi recuperate sau reconstituite ulterior.

Dezvăluirea datelor tale personale

În anumite circumstanțe, Avocatify poate fi obligat să dezvăluie datele tale personale dacă i se cere acest lucru prin lege sau ca răspuns la solicitări valide din partea autorităților publice (de exemplu, o instanță judecătorească sau o agenție guvernamentală).

Avocatify poate dezvălui datele tale personale atunci când consideră cu bună-credință că această acțiune este necesară pentru:

  • Respectarea unei obligații legale;
  • Protejarea și apărarea drepturilor sau proprietății Avocatify;
  • Protejarea siguranței personale a utilizatorilor site-ului;
  • Securitatea Datelor tale Personale;

Securitatea Datelor tale Personale este importantă pentru noi, dar amintește-ți că nici o metodă de transmitere prin Internet sau metodă de stocare electronică nu este 100% sigură. 

În timp ce ne străduim să folosim mijloace acceptabile din punct de vedere comercial pentru a-ți proteja Datele Personale, nu putem garanta securitatea absolută a acestora.

Întrebări, solicitări și exercitarea drepturilor  

Dacă ai întrebări sau nelămuriri cu privire la prelucrarea informațiilor tale sau dorești să îți exerciți drepturile legale sau ai orice altă îngrijorare cu privire la confidențialitate, ne poți scrie la orice adresă de e-mail din secțiunea Intră în legătură.

Vom încerca să răspundem solicitării tale în termen de 30 de zile. Cu toate acestea, termenul poate fi prelungit în funcție de diferite aspecte, precum complexitatea cererii, numărul mare de cereri primite sau imposibilitatea de a te identifica într-un termen util. 

Dacă, deși depunem toate eforturile, nu reușim să te identificăm, iar tu nu ne furnizezi informații suplimentare pentru a reuși să te identificăm, nu suntem obligați să dăm curs solicitării. 

Solicitarea ta către noi trebuie:

  • Să furnizeze suficiente informații care ne permit să verificăm în mod rezonabil că ești persoana despre care am colectat datele personale sau un reprezentant;
  • Să descrie solicitarea ta cu suficiente detalii care ne permit să o înțelegem, să o evaluăm și să răspundem în mod adecvat;

Nu putem răspunde la solicitarea ta sau să îți furnizăm informațiile cerute dacă nu putem să îți verificăm identitatea sau dreptul de a face solicitarea și să confirmăm că informațiile personale se referă la tine.

Această Notificare nu poate fi interpretată ca stabilind drepturi sau obligații care depășesc ceea ce este prevăzut de legile aplicabile privind protecția datelor. 

Dacă ai întrebări în legătură cu această Notificare sau dorești să îți exerciți oricare dintre drepturile tale, te rugăm să ne contactezi folosind datele de contact din secțiunea Intră în legătură.